Jabadabadoe

Op de Hoeve werken we samen met Kinderopvang Jabadabadoe uit Hoevelaken. Zij verzorgen de voorschoolse opvang (VSO) en de buitenschoolse opvang (BSO). Het team van pedagogisch medewerkers en vrijwilligers ondersteunt de school bij de pauze-opvang. Tevens er is de peuteropvang voor 2-4 jarigen in ons gebouw.

Kinderopvang Jabadabadoe is een kleinschalige (particuliere) kinderopvang in Hoevelaken. De hoofdvestiging van Jabadabadoe is gevestigd aan de Leeuwenstein 5. Op deze locatie wordt kinderopvang van 0 t/m 3 jaar aangeboden.

Jabadabadoe is een erkende kinderopvang, staat landelijk geregistreerd en voldoet aan alle wettelijke eisen.
Voor aanmeldingen gaat u naar www.jabadabadoe.info. Hier vindt u ook de tarieven.

Facturatie vindt plaats vanuit het kantoor van Jabadabadoe, telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 033-2538698 of via kinderopvang@jabadabadoe.info.
Het nummer voor de aanvraag kindertoeslag bij de belastingdienst is:
Locatie de Hoeve:
PO 404925145 – BSO 104300607

Wendy van den Berg is locatiemanager op De Hoeve voor VSO-BSO en peuteropvang. Zij is contactpersoon tussen kinderen, ouders en het team. Zij is van maandag t/m donderdag te bereiken voor alle dagelijkse praktische zaken via telefoonnummer 033-2007020 en per e-mail via dehoeve@jabadabadoe.info.

Al uw vragen met betrekking tot tarieven, plaatsing en planning kunt u terecht telefoonnummer 033-2538698 of per e-mail via kinderopvang@jabadabadoe.info.

Peutergroep de Hamsters

Kinderopvang Jabadabadoe biedt peuteropvang aan op De Hoeve. In het Hamsterlokaal wordt van maandag tot en met vrijdagochtend van 8.30 tot 12.30 uur peuteropvang geboden aan kinderen van 2 tot de leeftijd van 4 jaar.

Voor kinderen is naar de basisschool gaan een grote en spannende stap. Door uw kind naar de peuteropvang te laten gaan (of naar een kinderdagverblijf), bereidt u uw kind spelenderwijs al voor op deze stap. Uw kind leert onder andere al omgaan met andere leeftijdgenootjes, het leert delen, in een kring zitten, op zijn/ haar beurt te wachten, enzovoort. Ook maakt het kind kennis met een gestructureerde dagindeling.

Bij kinderopvang Jabadabadoe staat altijd voorop dat peuters plezier beleven aan de peuteropvang. Dit betekent dat ‘het spelen’ voorop staat. Uiteraard worden de peuters bij de peuteropvang actief begeleid en gestimuleerd in zijn of haar ontwikkeling. Zo kan de peuteropvang ook een preventieve functie vervullen bij vroegtijdige signalering in de ontwikkeling van het jonge kind.

VVE

Kinderopvang Jabadabadoe is VVE (voor- en vroegschoolse educatie) gecertificeerd. Dat betekent dat zij een gecertificeerd VVE-programma aanbieden en dat het team is opgeleid en in het bezit is van een geldig VVE-certificaat. Soms kan een kind wat extra ondersteuning in zijn ontwikkeling gebruiken. Kinderen met verhoogd risico op een ontwikkelingsachterstand krijgen van het consultatiebureau een verklaring voor deelname aan VVE. Deze kinderen volgen hetzelfde programma als de andere kinderen, in samenwerking met de ouders aangevuld met extra stimulering voor de ontwikkeling. Dit gebeurt dan zowel op de peuteropvang als thuis.

Kinderopvang Jabadabadoe is VVE gecertificeerd. Dat betekent dat zij dagelijks een erkend integraal VVE programma aanbieden en dat het team is opgeleid en in het bezit is van een geldig VVE certificaat. Er wordt gewerkt met de methode: ‘Uk & Puk’. Deze methode stimuleert de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen. Dit is een methode boordevol leuke materialen en gevarieerde activiteiten voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Kinderen die het VVE-programma volgen komen 4 ochtenden op de peuteropvang.